Flex Manager
De top 21092 Flexmanagers van Nederland
21092 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Parttime lecturer Hoge Hotelschool Den haag.
Begeleiding van HBO studentenprojecten rondom change management.

Co-owner / Managing Partner: CustomerScope aug. 2016 – heden:

Ik ben bij CustomerScope aangesloten voor strategische vraagstukken, directie coaching en kennissessies. Ik help ondernemers bij vraagstukken zoals onderscheidend vermogen, business model optimalisatie, excellence bereiken in klantbeleving en customer engagement (digital marketing).


CEO/ Algemeen directeur: Achmea Vitaliteit BV jan. 2014 – april. 2016:

In 2014 heeft de RvB van Achmea mijn visie om Achmea Health te transformeren van een bricks and mortar concept naar een e-businessconcept enthousiast ontvangen. Voor de RvB werd dit een programma uit de top 5 van strategische projecten voor Achmea. Als programmadirecteur heb ik de complexe – politieke – belangen tussen stakeholders samengebracht en verbonden in www.actify.nl. Met veel plezier heb ik alle facetten van deze joint venture, ontwerpen van de propositie, het businessmodel en financiering verkrijgen begeleid.

CEO/ Algemeen directeur: Achmea Health Centers BV jan. 2012 – dec. 2014:
Achmea Health centers bestond uit 41 luxe fitness – wellness locaties met 1150 medewerkers. Mijn opdracht was winstgevend maken en de leisure formule herpositioneren als een lifestyle/hospitality formule. Bij mijn aantrede trof ik een extreem langjarige verliesgevende situatie aan. Om dit om te buigen hebben we de volgende aspecten aangepakt: 1) de missie en ondernemingsstrategie, 2) organisatiestructuur met 50% management gereduceerd, 3) de medewerker attitude, 4) alle online activiteiten, 5) en franchiseformule gerevitaliseerd. Dit heeft geleid tot: 80% NPS stijging, stijging klantwaarde +45%, groei naar 56 centers en omzet nieuwe markten +200%. Het was een bijzondere ervaring om 1150 medewerkers zo snel een nieuwe cultuur op te zien pakken.

Group director customer services: Pierre & Vacances/Center Parcs aug. 2009 – dec. 2011:
In deze rol was ik verantwoordelijk voor alle contact center activiteiten in Noord Europa (DL, BE, NL, UK),  350 FTE. Op verzoek van de RvB heb ik alle callcenters in Europa tot één strategische businessunit samengevoegd. Door zowel OR als CEO complimenten ontvangen voor de mensgerichte aanpak en zonder omzetverlies!

General Manager: Center Parcs maart 2003 – juni 2008:
Algemeen directeur van leisure resort de Eemhof bv. Totale omzet 45 mln., 850.000 overnachtingen, 800 medw.. Mijn opdracht was het park terug te brengen tot het paradepaardje van Center Parcs in winstgevendheid, gastloyaliteit en hospitality. En dat is ruimschoots gelukt!. Een unieke ervaring.

General manager: Center Parcs okt. 2001–feb. 2003:
Algemeen directeur van park Zandvoort bv. Omzet 33 mln., 425 cottages en 4 sterren business hotel. Na de verkoop door Grandorado heb ik een naadloze integratie van de twee organisatieculturen, gastbeleving, product, processen, systemen en resultaatgerichtheid bereikt. Veel weerstand overwonnen bij de 550 medewerkers.

Regio directeur: ISS facility services N.V. april 2000-sept. 2001:
Verantwoordelijk voor: samenvoegen 3 bv’s met 1200 locaties en 2500 medw, groei, sterke kostensanering.

Business unit director catering: Compass Group PLC London feb.1997-maart 2000:
Verantwoordelijk: 120 restaurants met 1000 medw. Centrale opdracht was de restaurants te commercialiseren en groei- en brandambities van nieuwe aandeelhouder Compass Group PLC te verankeren.

Voorzitter Raad van advies voor Flevolands toerisme okt. 2006 – Juni 2008:

Lid provinciaal overleg grote leisure attracties Flevoland okt. 2006 – Juni 2008:

Opleiding interimmanager

2015 Prince2® foundation & practioner project management (diploma behaald)
2010 - 2011 Modulaire master: E-Business en E-Commerce
2004 - 2008 Jaarlijkse mediatrainingen NOS
1996 - 2000 HBO Commerciële economie (bachelor diploma)
1995 Modulair HBO: Organisatiekunde
1991 Marketing manager NIMA. B (bachelor diploma )
1989 Marketing assistent NIMA. A (diploma)
1983 - 1987 Hotel management school (diploma) Z

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Strategisch, e-business, hospitality, organisatieontwikkeling, turn around, hands-on, verbindend, out of the box denken, medewerkers betrekken en trost krijgen op het brand, Flexibel, incasseringsvermogen, doorzetten ook als écht moeilijk is,

Talenkennis interimmanager

Engels, Nederlands

Overig

Bijzondere resultaten:
1. Grondlegger van een uniek digitaal vitaliteitsnetwerk.
2. Een bricks- businessmodel 100% omgezet naar een e-businessmodel.
3. Nieuwe ondernemingsstrategie voor Achmea Health ontwikkeld. Door KPMG geroemd en loyaliteits-stijgingen +80%.
4. Architect Europese groep strategie voor superieur gastcontact.
5. Bekroonde businesslancering in de evenementen markt.
6. Servicecultuur van probleemkind tot showcase van Center Parcs. Mijn aanpak is doorontwikkeld tot de mondiale groep strategie.
7. Voor Center Parcs de Eemhof een dagrecreatie attractie gelanceerd, met uiteindelijk 200.000 bezoekers per jaar


 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :