Flex Manager
De top 21094 Flexmanagers van Nederland
21094 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing manager

Marketing manager

Werkervaring interimmanager

November 2016 - heden: Marketing Consultancy

Zelfstandig ondernemer/marketing consultant. Ik werk voor verschillende klanten, voornamelijk grote leveranciers en fabrikanten uit de woonbranche en richt me op drie aandachtsgebieden: Marketing, Business development en Interim. Vaak gaat het om het ontwikkelen van nieuwe product/markt combinaties en proposities. Ook hou ik me bezig met leadgeneratie en social selling. Interim gaat het om marketing en de marketingafdeling.

Maart 2015 - februari 2017: Bribus Keukens B.V. (november ’16 -feb ’17 ad interim)

Product Marketing Manager
- Marketing: volledig vernieuwen van de bestaande marketing mix, door het opzetten van een samenhangende marketing en communicatie strategie. Nieuwe strategie ontwikkeld waarin de omslag gemaakt is van een productgeoriënteerde naar een marktgerichte organisatie. Alle middelen zijn vernieuwd: website, brochures, events en klantspecifieke communicatie-uitingen.
- Verantwoordelijk voor het beheer van het volledige productportfolio. Keuzes maken op het gebied van keukenkasten, apparatuur, werkbladen en accessoires zodat een aanbod ontstaat dat voorziet in de behoeftes van de diverse afzetmarkten.
- Verantwoordelijk voor productinnovatie. Ontwikkelen en op de markt brengen van Bribus Premium - een volledig in eigen huis gefabriceerde keukenserie van zeer hoogwaardig niveau. Bribus Intensief: keukens die specifiek toegespitst zijn op zorginstellingen, beleggers en corporaties waarbij de doelgroep centraal wordt gesteld in plaats van het product.
- Ontwikkelen van toegevoegde waarde concepten waarmee een duurzaam concurrentieel voordeel wordt behaald. Bijvoorbeeld door een onderhoudsplan op keukens en mutatieonderhoud.
- Verantwoordelijk voor inkoop en prijssetting. Met behoud van marge een concurrerende prijs realiseren.

2003 – maart 2015: ATAG Nederland B.V. te Duiven

Januari 2013-2015 Business Development Manager (2013 dubbelfunctie i.c.m. marketing manager)
- Verantwoordelijk voor ontwikkelen nieuwe product/markt combinaties.
- Merkintroductie ATAG Pro: professionele wasmachines en drogers voor zorg en recreatie.
- Business plan ATAG Pro Wasserette Amsterdam, opening medio 2016.
- Marktintroductie ETNA small domestic appliances.
- Project: aanschaf en implementatie nieuw CRM.
- Verantwoordelijk voor het ATAG Partners programma: een serie diensten en concepten waarmee (keuken)retailers ontzorgd worden op verschillende vlakken. (informatie, optimalisatie, klanten naar de winkel en trainingen). Voor ATAG Partners worden nieuwsbrieven verzonden, evenementen georganiseerd en nieuwe concepten gelanceerd.

1 juli 2009 – 1 januari 2014. Manager Marketing ATAG Nederland B.V.
- Reorganisatie Marketing afdeling. Forse efficiëntie verhoging gerealiseerd. Sterk verbeterde samenwerking met rest van de ATAG organisatie.
- Verantwoordelijk voor alle merk overschrijdende marketingactiviteiten van ATAG Nederland.
- Aansturing DTP (2,5 FTE), internet (2 FTE), showroom (2,5 FTE) en marketing coördinatie (1 FTE).
- Projecten: CMS, PIM systeem Hybris, CRM, Marketing automation: Copernica.
- Marktonderzoek. Zowel gevraagd als ongevraagd initiëren, opzetten of aankopen, distribueren en uitleggen marktonderzoek.
- Pers en communicatie activiteiten: opstellen en verspreiden persberichten in samenwerking met PR en communicatiebureaus. Woordvoering voor radio en TV.
- Redactie ATAG Actueel: Intern magazine en intranet communicatie.
- Het opstellen van meerjarige marketingplannen. Afdelingsplannen en budgetten zijn door mij opgesteld en bewaakt.

1 januari 2008 – 1 juli 2009. Channel Manager Projecten Service op Maat.
Verantwoordelijk voor omzet en marge bij klantgroep Projecten. (Bruynzeel, Bribus en Keller) en verantwoordelijk voor omzet Service op Maat (service contracten aan grote woningverhuurders). Sales team bestaande uit 6 personen.

2003 - 1 januari 2008. Projectleider Service op Maat.
Ontwikkeling van een volledig nieuw concept voor de huursector: ATAG Service op Maat. eenvoudig wordt gemaakt om inbouwapparatuur in huurwoningen toe te passen. Conceptontwikkeling, interne processen, marketing en verkoop aan corporaties is door mij uitgevoerd. Aanvankelijk heb ik dit alleen gedaan; in de loop der jaren heeft zich dit ontwikkeld tot een zeer succesvol en winstgevend concept waar met 5 personen FTE aan gewerkt wordt. Resultaat is dat ATAG absoluut marktleider in de projectenmarkt is geworden. In 2005 heeft het concept de Bouwkennis Marketing Jaarprijs gewonnen.

Oktober 2001 – oktober 2002 Multi-M/IA, Amsterdam

- Manager Business Development. Acquisitie en projectmanagement voor internet applicaties en websites voor het MKB. Focus op uitzendbureaus en reisbureaus.

Augustus 1998 – september 2002: Nederlandse Verzekeringsgroep, AEGON

- Financieel Adviseur: verkoop en advisering financiële producten.

Februari 1997 – juli 1998. Bruynzeel Keukens en Kasten, Amsterdam

- Verkoop keukens particulieren. Showroom Amsterdam Noord.

Opleiding interimmanager

MBA, TiasNimbas Business School, diploma Bradford University. Diploma: ja
Middle Management IBW/ISW. Diploma: ja
Communicatiewetenschappen, Universiteit van Amsterdam
Diploma: ja
Engelse Taal- en letterkunde, Universiteit van Amsterdam Propedeuse behaald: ja

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Marketing- en communicatie Communicatiestrategie ontwikkelen en uitvoeren in een multi-channel/multi-brand omgeving. Organiseren campagnes en evenementen (BtB en BtC); onderhoud perscontacten; woordvoering pers (radio en tv). Customer journey, customer lifecycle, added value, contentmarketing, videocontent, storytelling.

Management
Change management: afdeling reorganiseren. Leidinggeven aan sales teams, marketing teams en interdisciplinaire projectteams. Budgetten opstellen en bewaken. Afdelingsplan maken en uitvoeren.

Product management. Ontwikkelen van productinnovaties op basis van marktbehoefte en toegevoegde waarde. Beheer productportfolio en daar focus in aanbrengen. Inkoop en leveranciersbeheer. Onderzoek naar potentie van nieuw te betreden markten; van strategie tot ontwikkeling merk, marketing en verkoopstrategie.

Marktonderzoek Op basis van behoefte en ontbrekende kennis aan marktinzicht de onderzoeksbehoefte definiëren. Onderzoek intensief begeleiden en resultaten interpreteren. Conclusies gebruiken voor productontwikkeling en innovatie.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Uitstekend, woord en schrift
Engels: Uitstekend, woord en schrift
Duits: Goed


 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :