Flex Manager
De top 21092 Flexmanagers van Nederland
21092 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager finance

Manager finance

Werkervaring interimmanager

30 jaar financiële ervaring in brede zin.
2017 – heden Alliander N.V.
Financieel Proces Expert Treasury
Werkzaamheden:
- Bewaken, monitoren en analyseren van de treasury processen middels data analytics;
- Gevraagd en ongevraagd advies geven aan de organisatie met betrekking tot de inrichting, aanpassing en/of inrichting van haar (primaire) processen;
- Managen van en/of actief deelnemen aan specialistische projecten en het leveren van relevante (financiële) expertise.

Alliander is een groot Nederlands netwerkbedrijf, dat ervoor zorgt dat miljoenen klanten dagelijks stroom en gas hebben. Het Accounting team is het fundament waarop de Financiën organisatie haar rol in de Alliander organisatie invult. Kwaliteit van, en toepassing van ESSA op de financiële vastlegging wordt gerealiseerd door invulling tegeven aan een monitorende en adviserende rol. Hiervoor is het Accounting team pro-actief op zoek naar verbeteringen in de verschillende end-2-end processen, waarbij de nadruk ligt op efficiëncy en effectiviteit o.a. door het toepassen van robotisering. Het team Accounting is een onderdeel van de Service Line Finance binnen Shared Services.

Lid van Dutch Association of Corporate Treasurers (DACT)


2014 – 2017 Hunkemöller International B.V.
14/06 – 17/01 Corporate/Group treasurer
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de treasury & cash management van de Hunkemöller entiteiten;
- Verantwoordelijk voor de Filiaal Kas Administratie (financiële controle van de kassa’s van de winkels).
- Verantwoordelijk voor de schemes, issuers en acquirers;
- Direct leiding geven aan het treasury team van 6 werknemers;
- Verantwoordelijk voor Liquidity Forecast;
- Gebruik van diverse financiële instrumenten (o.a. termijncontracten, valuta en interest rate swaps, opties, aan- en verkoop vreemde valuta (money market), Mezzanine financiering etc.)

Hunkemöller is een retailer en heeft meer dan 700 winkels in Nederland, Duitsland, België, Denemarken, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Luxemburg en Zweden. Het is een dynamisch en ambitieus bedrijf en werkt op dit moment samen met de banken: ING, Rabobank, ABN AMRO, RBS, Le Credit Lyonnais, BNP Paribas Fortis, Deutsche Bank, La Caixa, Danske Bank, Bank of New York Mellon (London Branch).

Lid van Dutch Association of Corporate Treasurers (DACT)


2009 – heden B.V.
09/10 – heden General Manager/Owner


2010 – 2013 Ziut BV
03/10 - 09/13 Manager accounting & cash
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie van Ziut B.V. en Ziut Advies B.V. en in de ruimste zin, inclusief cash-management;
- Verantwoordelijk voor de tijdige, juiste en volledige maandafsluiting van Ziut B.V., Ziut Advies B.V. en de dochters Osinga en Sabo met een zelfstandige administratie (ten behoeve van consolidatie);
- Direct leiding geven over een groep van 8 medewerkers;
- Verantwoordelijk voor de aangifte VPB/BTW;
- Beleidsvoorstellen vervaardigen vanuit het kennisgebied;

Ziut is eind 2009 opgericht en is een fusie uit Enexis en Alliander. Ziut wil topspeler zijn op het gebied van openbare verlichting, verkeersregeling, lichtarchitectuur en cameratoezicht. In 2010 werd de financiële administratie nog in 2 aparte Sap systemen geadministreerd vanuit de moeder en werd een implementatie per 1 januari 2011 van een nieuw eigen Sap omgeving voorbereid. Dit betrof financieel, logistiek en HR evenals een eigen kantoor automatiseringssysteem. In 2010 is de financiële administratie voor een deel door Ziut medewerkers zelf uitgevoerd, maar is er ook gebruik gemaakt van de diensten van het shared service center van Alliander. Het jaar 2010 heeft in het teken gestaan van het neerzetten van eigen systemen en de financiële gegevens vanuit verschillende plaatsen en systemen te consolideren tot Ziut financiële verantwoordingsinformatie om sturing en beheersing van de bedrijfsprocessen mogelijk te maken. De jaren 2011 en 2012 waren primair gericht op het neerzetten van de eigen processen en procedures om als bedrijf beter in control te komen in de moeizame en veranderende marktomstandigheden. Ziut startte in 2010 met vele locaties met vijf vestigingen/regio’s. In de loop van 2013 waren er nog drie vestigingen/regio’s naast het hoofdkantoor in Arnhem.

2009 – 2010 Qbuzz BV
11/09 -02/10 Financial Controller a.i.
Qbuzz is een jong bedrijf (opgericht medio 2008) dat in 2009 een grote concessie gewonnen heeft waarmee het bedrijf in één keer drie keer zo groot wordt. Deze concessie (Groningen – Drenthe) start op 13 december 2009. Naast het primaire proces dat ingericht moet worden, dienen ook de financieel administratieve processen op een kwalitatief hoger niveau ingericht te worden dan wat Qbuzz tot nu toe als klein bedrijf gewend was. Hiervoor ben ik voor een periode van vier maanden aangetrokken om dit proces op te zetten in samenwerking met de financieel directeur.

2002 – 2009 Nederlandse Spoorwegen NV: NedRailways BV; NS Reizigers BV
10/08 – 11/09 Business Controller (op projectbasis)
Werkzaamheden:
- Stroomlijnen van alle financiële processen, zowel met aandeelhouders als met buitenlandse werkmaatschappijen, waaronder 2 aankopen in het 4e kwartaal 2008 ten behoeve van de jaarrekening NS en NRW. Aspecten hierbij waren de totstandkoming van de juiste PPA conform de IFRS regels en de allocatie van locale administraties naar de NS administratie voor consolidatie;
- Consolideren van de financiële gegevens van de internationale werkmaatschappijen in Engeland, Duitsland en Tsjechië;
- Leveren van stuurinformatie en vervaardigen van periodieke management rapportages;
- Leidende en specificerende rol in de samenwerking met de financiële functionarissen van de werkmaatschappijen en de aandeelhouder;
- Verantwoordelijkheid voor projectcontrol bij biedingen en acquisities.

05/08 – 09/08 Hoofd Crediteuren Administratie a.i. (een tijdelijke dubbelfunctie).

01/07 – 10/08 Hoofd Monitoring, Analyse & Testen
Werkzaamheden:
- In het kader van het OV Chipkaart project zorgdragen dat de financiële administratieve systemen aangesloten worden in de totale keten.
- Verantwoordelijk voor de analyse van de dagelijkse OV-Chipkaart transacties (met audit registers) die leiden tot financiële opbrengstregistratie en geldontvangsten en geldafdrachten. Het systeem wat hiervoor gebruikt wordt, wordt gemonitord en getest (bij nieuwe releases) teneinde juiste, tijdige en volledige vast-legging in de financiële administratie te waarborgen.
- Begeleiden van testtrajecten bij systeem aanpassingen van systemen van het Finance Center.
- Direct leidinggeven aan een groep van 5 tot 12 medewerkers;
- Lid van MT administratie.

01/06 – 04/07 Hoofd Debiteuren Administratie
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie van NS Reizigers en NS Commercie op het gebied van credit management (B2B en B2C), facturering, BTW, controle van de geldontvangsten van de kaartautomaten inclusief rolverbruik en controle van de geldontvangsten van de loketten en treinpersoneel.
- Proactieve en vanuit de financiële functie een sturende bijdrage leveren aan de totstandkoming van nieuwe releases van applicaties en nieuwe applicaties die in de keten een bijdrage leveren aan het “order to cash” proces om een juiste, tijdige en volledige vastlegging in de financiële administratie te waarborgen;
- Direct leidinggeven aan een groep van 18 medewerkers;
- Lid van MT administratie.

01/04 – 12/05 Hoofd Treasury Administratie & Controle Ontvangsten
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie van NS Reizigers en NS Commercie op het gebied van betalingsverkeer, credit management (B2B en B2C), BTW, controle van de geldontvangsten van kaartautomaten inclusief rolverbruik en controle van de geldontvangsten van de loketten en treinpersoneel;
- Proactieve en vanuit de financiële functie een sturende bijdrage leveren aan de totstandkoming van nieuwe releases van applicaties en nieuwe applicaties die in de keten een bijdrage leveren aan het “order to cash” proces om een juiste, tijdige en volledige vastlegging in de financiële administratie te waarborgen;
- Direct leidinggeven aan een groep van 15 medewerkers;
- Lid van MT administratie.

01/03 – 12/03 Hoofd Treasury Administratie
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie van NS Reizigers en NS Commercie op het gebied van betalingsverkeer, credit management (B2B) en BTW;
- Het op orde brengen van de processen van de treasury administratie en beschrijven van deze processen en werkinstructies met het doel ISO certificering van de gehele financiële administratie;
- Direct leidinggeven aan een groep van 10 medewerkers;
- Lid van MT administratie.

02/02 – 05/03 Hoofd Crediteuren Administratie
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie van NS Reizigers en NS Commercie op het gebied van inkoopopdrachten, registratie van facturen en het administratieve proces om de facturen betaalbaar te stellen;
- Het na een hectische periode terugbrengen van rust binnen de sector en het op orde brengen van het gehele “purchase to pay” proces voor de crediteuren administratie en beschrijven van deze processen en werkinstructies met het doel de verantwoordelijken binnen het proces aan te kunnen spreken op hun taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden;
- Direct leidinggeven aan een groep van 15 medewerkers;
- Lid van MT Administratie.

2000 – 2002 Grenswisselkantoren / GWK Bank te Diemen.
12/00 – 02/02 Hoofd Financiële Administratie
Werkzaamheden:
- Verantwoordelijk voor de financiële administratie van de Grenswisselkantoren/GWK Bank en in de ruimste zin, de nostro reconciliatie en het betalingsverkeer;
- Direct leiding geven over een groep van 14 medewerkers;
- Verantwoordelijk voor rapportering van specifieke management informatie aan het management GWK, De Nederlandse Bank (WTK, WWK) en moederbedrijf Fortis;
- Verantwoordelijk voor de aangifte VPB/BTW;
- Vervaardigen van het intern en extern jaarverslag;
- Mede verantwoordelijk voor het budgetteringsproces;
- Periodiek houden van reviews met budgethouders;
- Beleidsvoorstellen vervaardigen vanuit het kennisgebied;
- Beheer en verantwoordelijk voor de VUT- en pensioenadministratie.

1987 – 2000 Gemeenschappelijk Administratie Kantoor, later Gak Nederland BV (nu UWV)
12/87 - 11/00 Bij het GAK in Leiden en Amsterdam en PVF Nederland in o.a. de functie van: Leider (filiaal) Boekhouding, Boekhouder (centrale boekhouding), Administrateur en Assistent Controller, medewerker Administratief Rechtelijke Afdoening.

Opleiding interimmanager

HBO+, studerend voor master management

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Aansturen van financiële teams, laatste jaren focus op het vakgebied treasury

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :