Flex Manager
De top 21092 Flexmanagers van Nederland
21092 professionals

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Experienced people manager / Team Manager / Operations Manag

Experienced people manager / Team Manager / Operations Manag

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:

Operations Manager | Strandpaviljoen de Kwartel | 7/2015 – 10/2017
Deze functie heeft de verantwoordelijkheid om het bar- en bedienend personeel optimaal te laten werken om de gasten een geweldige ervaring te geven en daarnaast heeft het ook de verantwoordelijkheid om alle evenementen af te stemmen met alle diverse betrokken partijen. (60-80 medewerkers)

In deze functie heeft Ewout de verantwoordelijkheid voor het behalen van de kwantitatieve en kwalitatieve targets met het team door middel van het dagelijks leidinggeven aan het personeel. Hij doet dit door het team te motiveren en te enthousiasmeren om de klanttevredenheid te verhogen.

Enkele resultaten zijn:
- Middels een projectmatige aanpak heeft Ewout de website laten vernieuwen en verbeterd, welke heeft geleid tot een overzichtelijkere en klantvriendelijkere website.
- Door het optimaliseren en transparant maken van het sales evenementen proces kon er een geheel nieuw team worden opgezet met als resultaat dat er 40% meer evenementen zijn geweest in 2017 dan in 2016.


Team Manager Direct Business Operations | T-Mobile Netherlands | 05/2013 - 04/2015
Deze functie heeft als doel een operationeel excellente contract fulfilment te realiseren voor account management en bedient daarmee de klant segmenten vanaf het midden- en kleinbedrijf tot en met de (internationale) corporate organisaties. (12 fte)

Ewout was in deze functie bij T-Mobile verantwoordelijk voor de performance van corporate support van
T-Mobile. Hij combineerde in deze functie zijn jarenlange praktijkervaring en zijn achtergrond in de commerciële economie in het neerzetten van het beste resultaat voor T-Mobile en een excellente klant- en eindgebruiker beleving. Hierbij is hij in staat een goed verbeterplan te definiëren op proceseffectiviteit en -efficiency. Dit plan wordt samen gemaakt met de (interne) klanten, met betrokkenheid van de medewerkers en voortdurend getoetst. Vervolgens brengt hij dit plan op inhoud en met de medewerkers tot een goed resultaat. Door aan de ene kant de medewerkers te betrekken en te ontwikkelen qua competentie niveau en aan de andere kant op een projectmatige manier te sturen op eindresultaten.

Enkele resultaten zijn:
- Door weloverwogen gebruik te maken van de kwaliteiten van zijn medewerkers kon Ewout complex maatwerk leveren ten aanzien van verschillende processen voor de corporate klanten.
- Door middel van persoonlijke ontwikkelplannen (POP) of personal improvement plans (PIP) heeft Ewout zijn overall team performance verbetert, hebben medewerkers zich verder ontwikkelt voor een volgende stap en is er van medewerkers (in goed overleg) afscheid genomen.


Team Manager Large Business Operations | T-Mobile Netherlands | 01/2012 - 04/2013
Het doel van deze functie is het zorgdragen voor een uitstekende service aan de groot zakelijke klanten door middel van het leidinggeven aan de dagelijkse operatie. (12 fte)

In deze rol heeft Ewout zich bezig gehouden met het verbeteren van de efficiency, effectiviteit en kwaliteit van de operatie. Hierin heeft hij concrete resultaten behaald gemeten in een hogere klanttevredenheid tegen lagere kosten, een aanzienlijke waste call reductie en dit met een goede werknemerstevredenheid. Ewout heeft dit gedaan door proactief te werken aan procesverbeteringen alsmede door het coachen en ontwikkelen van de mensen binnen zijn team.

Enkele resultaten zijn:
- Na een reorganisatie heeft Ewout de verantwoordelijkheid gekregen over dit team waarin de medewerkerstevredenheid zeer laag was en heeft deze verhoogt van een onvoldoende naar een ruime voldoende.
- Het team was verdeeld over twee locaties (Den Haag en Arnhem) en hiervan is één locatie gemaakt in Den Haag, waarbij er afscheid is genomen van diverse medewerkers in Arnhem en/of zijn overgeplaatst naar een andere afdeling, waardoor het teamgevoel is versterkt en de communicatie tussen teamleden aanzienlijk is verbeterd.
- Door middel van een step up plan heeft Ewout het team een transitie laten maken naar een hoger functie niveau, waarbij er ook afscheid is genomen van medewerkers en er nieuwe zijn aangenomen.
- Door binnen het team een herstructurering te maken van de werkzaamheden, taken en verantwoordelijkheden is er een wast call reductie gerealiseerd van ongeveer de 35%.
- Tevens is door de herstructurering het service level is significant verhoogt van 50-60% naar >90%.


Team Manager Indirect Sales Operations| T-Mobile Netherlands | 02/2010 - 12/2011
Doelstelling van deze functie is de verantwoordelijkheid voor de 2de lijn support en het versterken van de partnerrelatie door middel van het borgen en optimaliseren van de partnerprocessen. (8 fte)

De hoge verantwoordelijkheid van Ewout voor de dagelijkse aansturing en coaching van het team uitte zich enerzijds in het behalen van de gestelde kwantitatieve en kwalitatieve targets. Anderzijds onderhield hij goede contacten met zowel de partners als de interne stakeholders, zoals Sales.

Enkele resultaten zijn:
- Middels het transparant maken van het commercieel credit proces en het in gesprek gaan met interne stakeholders is dit proces aanzienlijk verbeterd van gemiddeld 6 tot 8 weken naar 2 weken doorlooptijd.
- Door het optimaliseren van diverse werkprocessen konden er 2 fte gereduceerd worden.


Overige werkervaring:

Medewerker Direct Sales Operations - Alternative Sales | T-Mobile Netherlands | 08/2008 - 01/2010
Het zorgdragen voor een foutloze executie van het orderproces en het behalen van maximale verkoopresultaten zijn het doel van deze functie.

Medewerker Direct Sales Operations – Telesales | T-Mobile Netherlands | 03/2008 - 07/2008
De taak van deze functie was het ondersteunen van de afdeling Telesales en de accountmanagers in het MKB segment.

Rondreis | 08/2007 - 02/2008
Costa Rica, Panama, Peru, Bolivia, Chili, Argentinië en Brazilië.

Service Medewerker Bankhal | Rabobank | 10/2005 - 08/2007
Deze functie vervult de rol van eerste aanspreekpunt in de bankhal. Het ontvangen van klanten, het verlenen van service en het verkopen van standaard (particuliere) financiële producten zijn werkzaamheden die behoren tot deze functie.

Rondreis | 09/2004 - 05/2005
Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië en Australië.

Verkoopadviseur | ABN AMRO | 10/2002 - 08/2004
De werkzaamheden als verkoopadviseur bestonden voornamelijk uit het adviseren en verkopen van alle financiële (particuliere, tot €50.000) producten, tevens het basispakket voor de startende ondernemer en het voeren van intakegesprekken voor de hypotheekadviseur.

Medewerker Logistiek | Syntegra | 02/2000 - 09/2002
Als Medewerker logistiek hield je je bezig met de goederen van het bedrijf. Je maakte orders verzendklaar en hield je bezig met het laden en lossen van vrachtwagens.

Diverse functies | 1996 - 2000
Horeca-, logistiek-, productie- en verkoopmedewerker.

Opleiding interimmanager

Opleidingen:

HBO Commerciële Economie - deeltijd| 2008 - 2011
Haagse Hogeschool te Den Haag, diploma behaald.

HBO Commerciële Economie - deeltijd| 2005 - 2007
Hogeschool Rotterdam te Rotterdam, propedeuse behaald.

MBO Commercieel Medewerker Marketing & Communicatie - deeltijd | 2003 - 2004
Albeda Collega te Rotterdam, diploma behaald.

MBO Commercieel Medewerker Binnendienst - deeltijd| 2001 – 2003
ID Collega te Zoetermeer, diploma behaald.

VBO Administratie | 1993 - 1996
Oranje Nassau College te Zoetermeer, diploma behaald.

MAVO | 1992 - 1993
Emmaus MAVO te Zoetermeer.


Trainingen & cursussen:

Sociale Hygiëne | 2016
Stichting Horeca Onderwijs, SVH certificaat behaald.

Prince2 Foundation | 2014
Incompanytraining van T-Mobile, verzorgd door VDS Training Consultants, ISES certificaat behaald.

Process Management Yellow Belt (Lean Six Sigma) | 2012
Incompanytraining van T-Mobille, certificaat behaald.

Training Operationeel Management | 2012
Incompanytraining van T-Mobile, verzorgd door VDS Training Consultants.

Process Management Green Belt (Lean Six Sigma) | 2012
Incompanytraining van T-Mobille, certificaat behaald.

Management Training | 2010
Incompanytraining van T-Mobile, verzorgd door Orelmans & Orlemans.

Basistraining Leidinggeven | 2009
NCOI Opleidingsgroep, certificaat behaald.

Commerciële Gesprekstechnieken | 2002
Incompanytraining van ABN AMRO.

Praktijk Diploma Informatica | 2001
Stichting EXIN, certificaat behaald.

Algemene Ondernemersvaardigheden| 2000
Stichting Middenstandsexamen, certificaat behaald.
(Operationeel Management, Personeel en Organisatie en Financiële Administratie)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ewout heeft een bachelor degree in Commerciële Economie, is bekend met de Prince2 project management methodiek en heeft kennis van de procesverbeteringsmethodiek Lean Six Sigma.

Feedback van anderen: pragmatisch ingesteld, groot leervermogen, positieve instelling, doorzettingsvermogen, sociaal ingesteld, communicatief sterk, goede omgang met veranderingen, goed probleemoplossend vermogen en een people manager.

Talenkennis interimmanager

Nederlands > moedertaal
Engels > goed
Spaans > basis

Overig

In de afgelopen jaren heeft Ewout zichzelf ontwikkeld als een echte people manager en met name op het gebied van het aansturen van operationele processen. Dit heeft hij gedaan voor verschillende organisaties met zowel partners als klanten in verschillende sectoren. Hierdoor heeft hij zowel veel business kennis kunnen vergaren, als zijn analytische, probleemoplossende en interpersoonlijke vaardigheden, die inherent zijn aan het vakgebied, kunnen ontwikkelen. De kennis en ervaring die hij als manager heeft opgedaan, gaan in essentie om het coachen van medewerkers, hen te betrekken en hun te ontwikkelen qua competenties. Hierbij gelooft hij in ‘wat je geeft, krijg je terug’!

Ewout heeft altijd een voorliefde gehad voor commercie, waarbij het vinden van de juiste oplossing voor de klant centraal staat. Het accent van zijn werkervaring en studie ligt dan ook binnen het commerciële vakgebied. Daarnaast heeft hij een breed interesseveld, beschikt hij over een sterk empathisch- en analytisch vermogen en krijgt hij energie uit persoonlijke interactie.

 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :